בפולחן האימה הפיוטי שלה, נעה מנדלסון בין המרחב החושי-פגאני לאוטוביוגרפי. היא מעלה על המוקד קורבן: האם הגדולה, שהיא לא רק סמל אלא גם האם הפרטית שלה, אשר עבדה את פולחן התיאטרון במסירות כל חייה. בדרכה אל ניכוס מחדש של הבמה והתיאטרון, מנדלסון אינה בוחלת באמצעים: טקסטים ממחזאות קלאסית, מסורות מוסיקליות, פוחלץ עורב גנוב, ושנדליר שמקורותיו נסתרים.
״אמא לקחה אותי להצגה. ׳את תהני, זה עם מסכות׳. שחקן במסכה ירד מהבמה והתחיל לחטט ולחפש בקהל. הייתי בת ארבע. על הפנים שלו היה תקוע חיוך גדול. ניסיתי להתמגנט לכיסא, אבל הוא שלח ידיים, הניף אותי באוויר והכריז ׳מצאתי׳. הגפיים שלי היטלטלו לכל עבר וצעקתי ׳לרדת!׳. הקהל המאושר צחק. גם אמא שלי צחקה. ׳לא צריך להיבהל׳, היא תמיד אומרת. ׳זה רק תיאטרון׳.״
יצירת הביכורים של אחינועם מנדלסון עלתה לראשונה ב-2022 בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, שם זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר ופרס הבימוי.
אחינועם מנדלסון היא אמנית רב-תחומית, במאית, מוסיקאית ופרפורמרית. היא יוצרת ואוצרת תיאטרון, וידאו, עבודות במרחב הציבורי, ומשתפת פעולה עם יוצרים אחרים כפרפורמרית, מוסיקאית ומלווה אמנותית. עבודותיה הוצגו בין השאר בתיאטרון החנות, הזירה, תיאטרון הבית ופסטיבל ירושלים לאמנויות. בעלת תואר ראשון בלימודים הומניסטיים מהמרכז האקדמי שלם ובוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי. מנדלסון חברה במקהלה הקוונטית בניהולה האמנותי של תומר דמסקי ובאנסמבל כלי-פח של גל אמויאל. אצרה אירועי תרבות בתל-אביב ובירושלים.
המופע כולל עירום מלא.
זוכת פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2022 להצגה הטובה ביותר ובפרס הבימוי.